Art2Heart - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu Art2Heart - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu

Art2Heart

Blijf op de hoogte en volg Fonda

27 April 2014 | Kenia, Nairobi

Een van de projecten van ANDY waar ik bij betrokken ben is het Art2Heart project. Dit project is vorige maand van start gegaan en doen ongeveer 15 jongeren en 15 kinderen met een handicap aan mee. Ik ben verantwoordelijk voor het deel met de kinderen. Via creatieve therapie worden verschillende aspecten van ontwikkeling aangesproken zoals de fijne motoriek, communicatie, sociale interactie en het plannen en organiseren van taken. De jeugd doet activiteiten zoals sieraden maken, dans en drama, en de kinderen maken voorwerpen van papier maché, maken collages en leuken t-shirtjes en andere stoffen op met tie and dye. Uiteindelijk is het de bedoeling dat we de producten gaan verkopen en dat we dans- en toneelvoorstellingen gaan geven om zo het project, nadat de sponsoring over is, voort kan blijven gaan.

Ik vind het geweldig om workshops te geven of om project proposals te schrijven, maar ik merk dat ik het contact en het werken met de kinderen toch niet kan missen. De openheid, het doorzettingsvermogen, het rotsvaste vertrouwen, het onvoorwaardelijke en de vrolijkheid die ze brengen, al is het maar één ochtend in de week, het maakt alles de moeite waard!

https://www.flickr.com/photos/107917353@N02/sets/72157644324010241/ of https://flic.kr/s/aHsjXAEKV4 of https://www.flickr.com/gp/107917353@N02/66R601/

Liefs, Fonda

• 27 April 2014 - 16:38

Hanny Abels:

Wat een leuk project! KAn me voorstellen dat je daar graag aan meewerkt!

• 27 April 2014 - 17:33

Lutske:

Leuk Fonda. Zijn er genoeg middelen, om die dingen te maken zoals sieraden, t shirts etc.?

• 27 April 2014 - 18:39

Margreet Kamminga:

Creatieve therapie, nog ervaringen vanuit Illmarinen meegenomen waar je nog iets mee kan doen? Ik kan trouwens niets met de links, zijn dat foto's? liefs van mij.

• 27 April 2014 - 21:42

Jos:

de echte en oprechte motivatie met mooie woorden beschreven,
    groeten,
    Jos

• 28 April 2014 - 12:20

Hessel :

Hoi Fonda,
    Wat doe je toch ontzettend goed en belangrijk werk! Je ziet de kinderen genieten, prachtig!
    Nog heel veel succes en plezier xxx

• 09 Mei 2014 - 22:43

Mirjam:

Lieve Fon! Klinkt echt super! Komt het een beetje van de grond? Lukt het een beetje om vorm te geven?
    Zet em op! Liefs Mir