Na twintig en een halve maand… - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu Na twintig en een halve maand… - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu

Na twintig en een halve maand…

Door: Fonda

Blijf op de hoogte en volg Fonda

12 Januari 2014 | Nederland, Groningen

Na twintig en een halve maand is het dan opnieuw zover. Dat waarvan ik gedacht had dat bevredigd was, is toch weer gaan kriebelen. De 15 maanden verlof die ik in 2011/2012 heb gehad en waarin ik in Ethiopië en Tadzjikistan gewerkt heb, smaakt toch naar meer. Maar deze keer geen verlof voor bepaalde tijd, deze keer heb ik werkelijk ontslag genomen. Na bijna 11 jaar trouwe dienst bij Kinderfysiotherapie Meurs en gewerkt te hebben in de mij oh zo dierbare instelling voor meervoudig gehandicapten kinderen en jong volwassenen, Stichting Ilmarinen, is het nu tijd om een ander pad in te slaan. Mede door de opleiding Public Health die ik nu volg, heb ik het gevoel dat het tijd is dat mijn carrière een andere koers gaat nemen.

Via dezelfde organisatie voor ontwikkelingssamenwerking als die mij naar Ethiopië gezonden heeft (VSO), vertrek ik volgend weekend naar Nairobi, de hoofdstad van Kenia. Ik ga daar werken voor ANDY, wat staat voor Action Network for the Disabled (http://andy.or.ke/). Deze lokale organisatie zet zich in voor de belangen en welzijn van jeugd met een handicap in de armere wijken van Nairobi. Mijn functie zal waarschijnlijk in eerste instantie hoofdzakelijk fysiotherapeutisch zijn, gericht op sport en revalidatie, maar ik hoop uiteindelijk ook meer beleidsmatig te kunnen gaan werken en mij op die manier in te zetten voor verbetering van de positie en de betrokkenheid van gehandicapte jeugd in de samenleving. Op dit moment allemaal nog lekker onduidelijk en vaag, maar gelukkig heb ik met Ethiopië al een goede leerschool gehad!

Ik heb ontzettend veel zin in deze nieuwe uitdaging en ga vol goede moed het avontuur aan. En uiteraard wil ik graag af en toe mijn belevenissen via deze blog met jullie delen.

Liefs, Fonda

  • 12 Januari 2014 - 18:50

    Danielle :

    Hoi Fonda,
    Ik ga zeker meelezen! We wensen je heel veel succes!
    Groetjes uit het zuiden deze lands....

  • 12 Januari 2014 - 19:59

    Martine:

    Jeeej kan me weer verheugen op jouw prachtige verhalen!! Wat gaaf dat je weer zo'n avontuur aangaat joh! Uiteraard kom je in mei weer even terug toch?!

  • 12 Januari 2014 - 20:16

    Margreet:

    goeie reis!

  • 12 Januari 2014 - 20:22

    Gwen:

    is het nu alweer zover! Heb je je laatste dag op t werk al gehad? k zal je vrolijke aanwezigheid gaan missen hoor! maar ben natuurlijk beretrots op je en hoop dat het wederom een rijke belevenis wordt, waarin je hulp goed wordt ontvangen. Ik hou je in de gaten!

    knuffel van mij

  • 12 Januari 2014 - 21:23

    Peter En Roos:

    Lieve Fonda,

    Heel veel succes! We verheugen ons op je mooie verhalen vanuit Nairobi.
    Hartelijke groeten, liefs, en goede reis!
    Peter en Roos

  • 12 Januari 2014 - 21:26

    Dineke:

    ik wens je een goeie reis en veel plezier in je nieuwe baan.
    hoop dat je veel mensen kan helpen en weer veel ervaringen opdoet.

    knuffel van mij.

  • 12 Januari 2014 - 21:29

    Marcel Walinga:

    Hey Fonda!!

    Wat gaaf om te horen!
    Heb veel respect en waardering voor wat je allemaal voor je medemens doet!

    Wens je heel veel sterkte en succes en alvast een hele goede reis!

    Ben erg benieuwd naar je verslagen!

    We mailen...

    Groetjes
    Marcel

  • 12 Januari 2014 - 21:46

    Jos:

    Dapper hoor, weer zo'n prachtig avontuur aan te gaan. Mooi werk wat je daar gaat doen, alle waardering daarvoor uit Arnhem,
    groeten en liefs,
    Jos en Irma

  • 12 Januari 2014 - 21:50

    Lutske Oosterhof:

    Hallo Fonds,
    Wat jij doet heb ik vaak aan gedacht. Later later later. Maar je weet hoe het meestal gaat. Heel graag willen, maar niet de stap nemen. Ooit hoop ik ...... maar zal nu wel niks meer van komen. Wens je heel veel succes en ga zeker je reisverslag volgen. Een goeie reis.

    Groetjes Lutske

  • 12 Januari 2014 - 22:11

    Ymkje:

    Hoi Fonda
    Ik wens jou heel veel succes toe met je nieuwe uitdaging. Groetjes Ymkje

  • 12 Januari 2014 - 23:14

    Martha En Johan, Joure:

    Dag Fonda,

    Wij wensen je heel veel succes in Kenia. Je bent een topper. Alle respect.
    We vinden het fantastisch jouw reisverslagen te lezen. Je laat ons een stukje van jouw wereld zien.

    Groet Martha, Johan








  • 12 Januari 2014 - 23:32

    Inge Roelands:

    Lieve Fonda,
    Ik hoorde een paar dagen geleden dat je wegging van Ilmarinen en weer naar Afrika ging. Super! Het past bij je. Voor lekkere recepten houd ik me aanbevolen :)
    Alle goeds en liefs van Inge

  • 13 Januari 2014 - 06:55

    Hanny Abels:

    Hoi Fonda,
    Vanaf een wifi terrasje in Addis wens ik je heel veel goeds en een fantastisch placement in Nairobi. Die stad is wel heel anders dan Addis!!!
    Liefs,
    Hann

  • 13 Januari 2014 - 10:26

    Hans Hesseling:

    Jawel hoor, daar gaat ze weer! Hele grote kans dat dit weer een prachtig stuk leven wordt, want volgens mij pas jij prima in dit soort werk en levensstijl. Heel veel fijne ervaringen gewenst - ik deel ze graag een beetje met je door je verslagen.
    Hans

  • 13 Januari 2014 - 18:50

    Jurrien:

    Hoi Fonda
    Ik ontdekte jouw reisblog. Kan ik weer genieten van jouw avonturen. Enjoy your life. Gr. Jurrien

  • 14 Januari 2014 - 09:31

    Susanne, Jennifer En Kevin:

    Lieve Fonda,
    Super dat we weer mee kunnen lezen en mee kunnen genieten van je belevenissen.
    Dikke knuffels van ons

  • 14 Januari 2014 - 10:37

    Inge:

    Helaas is het niet meer gelukt persoonlijk afscheid te nemen! Ik wens je een prachtige tijd en ga je verhalen zeker lezen. Nog een vraagje: waar heb je "onze koelkast" gelaten? Neem je m mee;) groetjes!!

  • 14 Januari 2014 - 11:50

    Marjan:

    Hoi Fonda,
    Ja, en dan is het alweer bijna zover.
    Wij wensen je alle geluk van de wereld in Kenia !
    Groetjes,
    Joop en Marjan.

  • 14 Januari 2014 - 21:47

    Ester:

    Heel veel succes en vooral ook veel plezier en uitdaging gewenst!
    Lieve groet van Ester, Tim en Nout

  • 16 Januari 2014 - 21:18

    Hessel Ruiter:

    Hoi Fonda,

    Wat een dappere stap heb je genomen!!
    Geniet van je nieuwe avontuur en alles wat op je pad gaat komen.
    We gaan je volgen, veel succes en let goed op jezelf!

    Liefs Hessel

  • 16 Januari 2014 - 22:06

    Annie Bosma:

    Hallo Fonda,

    Sterkte met de laatste loodjes hier in Nederland, en veel succes en een hele goede reis.
    Ik ga je avontuur weer volgen en delen met je moeder.

    Groetjes Annie

  • 17 Januari 2014 - 13:48

    Didy En Jan:

    Hoi Fonda,

    Allereerst van harte proficiat met je verjaardag!!
    geniet nog van deze dag.
    Veel succes en we volgen je!

    Lieve groetjes Jan en Didy

  • 18 Januari 2014 - 12:04

    Annemiek:

    Hoi Fonda,

    Via facebook zag ik dat je met VSO als fysiotherapeut naar Kenia gaat. SUPER!
    Vandaag heb ik de SKWID 1 dag bij VSO.
    Ik ben zelf ook fysiotherapeut en hoop daar ook een placement in te krijgen.
    Ik wil je heel veel plezier en succes wensen. Ik ga je zeker volgen. ben erg benieuwd naar je verhalen.

    groetjes Annemiek

  • 18 Januari 2014 - 13:02

    Janny.:

    Eindelijk is t dan zover ! Vandaag vertekt je en begint er weer een nieuw avontuur.
    Je gaat er weer voor en ik heb er veel vertrouwen in dat het goed zal gaan.

    Liefs van je Mamsie

  • 21 Januari 2014 - 22:08

    Carolien Dam:

    Jee Fonda,
    Zo snel gaat de tijd, en als het goed is ben je inmiddels op de plaats van bestemming> Wat ontzettend gaaf dat je dit doet!!
    ik wens je alle goeds en ben benieuwd naar je verhalen...
    Liefs Carolien

  • 02 Maart 2014 - 10:20

    Hallo Fonda :

    leve fonda
    carolien gezilleg by iny logeren nieuw huis deventer
    dicht by stad lopen 4uur drinken zondag samen wandellen
    grote beerstraat mensen lopen stad maandag draak finiss gezond
    diinsdag zwemmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fonda

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1204
Totaal aantal bezoekers 98238

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 25 April 2012

Werken in Dushanbe, Tadzjikistan

05 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Werken in Gondar, Ethiopië

18 Januari 2014 - 30 November -0001

Werken in Nairobi, Kenia

Landen bezocht: