Bedankt! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu Bedankt! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu

Bedankt!

Door: Fonda

Blijf op de hoogte en volg Fonda

29 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Ik ben nu onderhand anderhalve week in Nairobi en begin me steeds meer te settlen. Na aankomst heb ik eerst een paar dagen in een guesthouse gezeten omdat ik een korte introductie van de VSO had, maar vorige week woensdag ben ik over gegaan naar het huis waar ik het komende jaar zal wonen. En die is roze….. tot en met de toiletpot en wastafels aan toe!

Ik deel het huis met een Oegandees meisje, ook van de VSO, die hier al een aantal maanden is. Zij leeft eigenlijk alleen in haar slaapkamer en gebruikt de woonkamer verder niet. Ze vindt dat we een geweldig huis hebben, en wel omdat het zo lekker donker is. Ik leef tot nu toe ook alleen maar in mijn slaapkamer juist omdát de rest van het huis zo donker is. De woonkamer en keuken grenzen aan het trappenhuis en met de lakens die daar altijd dicht voor de ramen hangen, kun je daar niet zijn zonder kunstmatig licht. Niet mijn idee van een geweldig huis! Daar komt bij dat de weinig meubels die we hebben in onze slaapkamers staan en er alleen een bank over is gebleven in de woonkamer.

Maar mijn eigen kamertje is geweldig! Ik voel me er helemaal prettig en dat komt voornamelijk door alle persoonlijke spulletjes die ik om me heen heb. Naast dat ik iedereen wil bedanken voor alle lieve berichtjes op mijn eerste blog, wil ik ook iedereen bedanken voor al het moois wat ik meegekregen heb om mijn kamer eigen mee te maken. Dit zorgt er voor dat ik omringd ben met aandenkens aan de mensen die ik lief heb en me er helemaal thuis voel. De slinger van hartjes, de heerlijk geurende wierook, de rinkelende belletjes van de plafondhanger, de prisma aan kleuren die door het glas kristal naar binnen valt, het nieuwe koesdoekje, de beeldjes voor voorspoed, geluk en bescherming, de vilten Afrikaanse zonsondergang, de heerlijke zeepjes, de geluksklavertjes vier, de foto´s van iedereen en de vele, vele lieve kaartjes.

Dank jullie wel dat jullie me thuis laten voelen in een nog zo´n onbekende wereld!

http://www.flickr.com/photos/107917353@N02/sets/72157640268791336/

Liefs, Fonda

  • 29 Januari 2014 - 12:18

    Mariska:

    Leuk om weer te lezen Fonda. Hoop dat je van roze houdt :-). Veel succes met settelen en houd ons op de hoogte, superleuk om je verhalen weer te lezen.

    Xx Mariska

    Ps heb je je vlucht voor de familiedag al geboekt?

  • 29 Januari 2014 - 19:06

    Margreet Kamminga:

    hoi-hoi, blij dat je goed bent overgekomen en gesetteld. Een donkere kamer is om in te slapen hoor! Leuk die foto's, ben ik weer op de hoogte. Succes met opstarten en we horen wel weer van je! xxx Margreet

  • 29 Januari 2014 - 19:29

    Marieke Schlepers:

    Hoi Fonda,

    Wat leuk dat je weer op reis bent gegaan; heel heel veel plezier!!

    Leuk je verhalen weer te lezen.

    Liefs Marieke

  • 29 Januari 2014 - 21:11

    Selma:

    Wat fijn dat je jou kamer zo eigen hebt gemaakt en ach mooi roze is niet lelijk ;-)
    Heel veel succes en plezier!
    Groetjes Selma

  • 29 Januari 2014 - 21:26

    Gwen:

    wat leuk dat we alweer helemaal meegenomen worden in jouw wereldje! de foto's maken het verhaal compleet, haha! Ook voel ik mij wel een beetje schuldig (en vind ik het vooral voor jou heeel erg) dat je geen geschenkje kaartje foto o.i.d. van mij hebt gekregen. Dat is natuurlijk een enorm gemis! Ik kan het niet goed praten, maar als je daar op de woningen werkt, krijg je weinig tot niets mee v d dagopvang. (terwijl het gewoon bij elkaar zit). Hoop dat je veel moois mag beleven en veel kan betekenen voor de mensen daar, maar dat zal vast wel goed komen! ben trots op je!!!respect!

    xxxxxxxxxxxgwen

  • 01 Februari 2014 - 15:11

    Carolien:

    Lieve Fonda,
    Allereerst bedankt voor de kerstkaart.Carolien vindt het heel knap dat jij alweer hulp biedt aan mensen die
    niet goed voor zichzelf kunnen zorgen. Uit jou brieven blijkt dat jij je alweer voelt als een vis in het water.
    We hopen dat er weer heel wat uitdagingen op jou pad komen.
    Groetjes van Carolien en Aske.

  • 02 Februari 2014 - 14:30

    Annemarie:

    Lieve Fonda,

    Top en zo leuk om je te kunnen volgen. Je boft maar met de restaurant tegenover je. Ik ben jaloers joh!
    Is er al wat meer bekend over je werkzaamheden? En zijn je collega's een beetje gezellig?
    Leuk om ook de foto's te kunnen zien. Het buurtje ziet er rustig uit... haha alhoewel je berichten anders klinken... Hoe was het deze zondagochtend?
    Geniet er lekker van!!

    Liefs Annemarie

  • 02 Maart 2014 - 10:28

    Fonda Ruiter :

    hallo fonda
    carolien by iny logeren nieuw huis gezilleg 4uur
    drinken zondag wandellen stad
    maandag finss dinsdag gezond zwemen
    groeten van carolien

  • 02 Maart 2014 - 10:43

    Carolien :

    hallo fanda
    carolien by iny logeren nieuw huis
    dicht by stad lopen 4uur drinken zondag wandellen
    maandag finiss dinsdag gezond zwemen
    groeoten van carolien ubbens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fonda

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 98275

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 25 April 2012

Werken in Dushanbe, Tadzjikistan

05 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Werken in Gondar, Ethiopië

18 Januari 2014 - 30 November -0001

Werken in Nairobi, Kenia

Landen bezocht: