Nieuw, nieuws, nieuws! - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu Nieuw, nieuws, nieuws! - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu

Nieuw, nieuws, nieuws!

Door: Fonda

Blijf op de hoogte en volg Fonda

09 Oktober 2011 | Ethiopië, Gondar

Niet de eerste keer in de afgelopen maanden lees ik krantenartikelen al het volgende:

Chili getroffen door grote stroomstoring 25 september 2011, 07:18

Santiago – Door een grote stroomstoring is zaterdag nog door onbekende oorzaak de
elektriciteit uitgevallen in de Chileense hoofdstad Santiago en drie andere regio´s in het Zuid-Amerikaanse land.
Na enkele uren was in delen van Santiago en omgeving de stroomvoorziening weer hersteld. Dat meldden de autoriteiten en inwoners. De stroom viel kort na 20.30 uur (lokale tijd) uit waardoor circa 10 miljoen van de 17 miljoen Chilenen zo´n 3 uur in het donker zaten.

Staat Ethiopië ooit in de krant!? Of is het geen nieuws omdat het dagelijks gebeurd? Elke dag valt hier de stroom uit. Soms voor maar 5 minuten, soms een hele dag. Soms uren aaneengesloten, soms 20 keer voor een wat kortere tijd. Kaarsen behoren hier tot een onmisbaar goed in de voorraadkast en zaklampen en lucifers moeten op dezelfde plek liggen zodat ze op de tast gevonden kunnen worden.

Maar misschien is Ethiopië ook geen nieuws omdat het mogelijk om een minder groot aantal mensen gaat. Heel wat huishoudens, en zelfs hele dorpen, hebben natuurlijk überhaupt geen elektriciteitsvoorziening.

Liefs, Fonda

• 09 Oktober 2011 - 13:17

Koos:

Nieuws: Ethiopië heeft al een dag geen stroomstoring gehad. Niemand weet wat er aan de hand is, maar de stroom doet het gewoon :p. Dat zou nieuws zijn schatje :p. Dikke kus

• 09 Oktober 2011 - 20:11

Mirjam:

Eindelijk je familieconnectie ;) ontmoet, hij was samen met zijn vriendin op verjaardag bij Maaike. Ik stond eerst even raar te kijken, kom ik bij Maaike gaat eerste vraag over jou :) erg grappig!

Ik begrijp dat headlight toch wel handig is in bagage....
    liefs Mir