Home sweet tweede home - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu Home sweet tweede home - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu

Home sweet tweede home

Door: Fonda

Blijf op de hoogte en volg Fonda

18 September 2011 | Ethiopië, Gondar

Nou daar zit ik dan weer, op mijn groene bankje waarvan ik bang ben dat de zijkant er eerdaags vanaf zal vallen, net als al gebeurd is bij één van de andere bankjes. Luisterend naar een cd van Villagers, een band die we gezien hebben op Into The Great Wide Open (Vlieland), een van mijn 230 aanwinsten op mijn nieuwe 500Gb externe harde schijf, hoofdzakelijk bestaand uit films, en een klein restje aan series en muziek. Heb net mijn C1000 dennengeur toiletblokje in het toilet gehangen en nu kan de deur ook weer dicht; het ruikt er heerlijk fris en niet meer naar stilstaand dood water aangezien het toilet niet meer door kan spoelen. Al mijn kleding ligt alweer in de kast. Een nieuwe lichting aan rokjes, tunieken en laarzen aangezien je, wanneer je hoofdzakelijk achter een bureau zit, echt niet alleen maar flodderende linnen broeken aanhoeft, en de teruggekeerde kleding ruikt weer heerlijk fris na 6 maanden eindelijk weer eens in een wasmachine geweest te zijn. Mijn oh zo lelijke oranje wind- annex regenjas, waar ik overigens de afgelopen maanden heel blij mee was, heb ik bewust thuis gelaten; ik boycot het regenseizoen. Wel heb ik dan toch moeders´ parapluutje meegenomen aangezien de regen nog niet helemaal uitblijft; de oude paraplu werd, toegetakeld door een slippartij in de modder, zelfs door Ethiopiërs belachelijk gemaakt. Een deel van mijn meegebrachte stroopwafels heb ik al uitgedeeld aan de guards en schoonmaaksters van het guesthouse en het lege jampotje dat ik gevuld had met dropjes, was in no time leeg. Met Sara, het hoofd van de fysiotherapie afdeling, heb ik gisteravond de toch wel een beetje gemiste injera met shiro gegeten, onderwijl de stand van zaken en de overdracht doornemend aangezien zij nu 3 weken afwezig zal zijn. Later ´s avonds heb ik mezelf nog verwend met een longdrink glas Grijpskerker bitter, proostend op het fijne dorp waar ik een heerlijke vakantie gehad heb. In piazza, het centrum van Gondar, ben ik door de kauwgomverkopende-jongetjes en de er altijd rondhangende jongelui weer van harte welkom geheten; ik was gemist, en het hele aanbod van de op dit moment aanwezige groente en fruit zijn weer ingeslagen: ui, knoflook, tomaat, kool en een soort van sinaasappels. Gelukkig zijn mijn voorraadkasten dan toch vol, maar dan door de meegebrachte zakken instant noodles en de kilo´s Master Crumble muesli. Maar nu eerst lunchen met oer Hollands roggebrood!

Liefs, Fonda

  • 18 September 2011 - 10:27

    Jos (van Irma):

    Geen reacties vanuit onze kant betekent niet dat er niet gelezen wordt. Met heel veel plezier zelfs.
    Goed om te lezen dat je met de accu weer opgeladen gaat beginnen aan het volgende hoofdstuk.
    Veel plezier in de volgende 226 dagen,
    groeten en liefs vanuit Arnhem

  • 18 September 2011 - 12:56

    Mirjam:

    Zo heerlijk gewoon weer vertrouwd op zondagmiddag een berichtje van jou. Ik mail je een skype moment voorstel. Succes morgen op je eerste echte werkdag na de vakantie!
    Hier nu heerlijk zonnetje (tussen de buien door). Ziet er uit als echt lekker herfst! Is er ook een droge periode in Gondar?
    dag liefs Mir

  • 18 September 2011 - 14:14

    Koos:

    Weer helemaal ingeburgerd dus liefje. Grijpskerk mist jou ook ;)

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fonda

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 98292

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 25 April 2012

Werken in Dushanbe, Tadzjikistan

05 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Werken in Gondar, Ethiopië

18 Januari 2014 - 30 November -0001

Werken in Nairobi, Kenia

Landen bezocht: