Waar een weekje NL al niet goed voor is - Reisverslag uit Grijpskerk, Nederland van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu Waar een weekje NL al niet goed voor is - Reisverslag uit Grijpskerk, Nederland van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu

Waar een weekje NL al niet goed voor is

Door: Fonda

Blijf op de hoogte en volg Fonda

11 September 2011 | Nederland, Grijpskerk

Ik wist dat mijn korte verblijf in Nederland redelijk druk zou worden. Van de 10 dagen dat ik hier had zou ik er 4 op Into The Great Wide Open, een festival op Vlieland doorbrengen, en waren de overige dagen al vol gepland voordat ik hier überhaupt was. Maar als er dan ook nog overziende dingen bij komen, wordt het wel helemaal wat! ´Gelukkig´ heb ik wat extra tijd gekregen.

Laatste avond Noorderzon, struinen door Groningen, een douche, bloemkool eten, dagje sauna, familie en vrienden zien, muziek luisteren op een zonnig Vlieland, lekkere wijn drinken, auto rijden, wandelen door nagenoeg uitgestorven straten zonder aangesproken te worden, allemaal heerlijke dingen waar ik van genoten heb en me volledig aan op heb kunnen laden. Maar belastingaangifte moeten doen, een auto die kapot gaat, er op de valreep achter komen dat de rentevaste periode van mijn hypotheek afloopt en een externe harde schijf die na heel wat onderzoeken onherstelbaar kapot blijkt te zijn zodat er een nieuwe moest komen, waren dan weer dingen die onvrijwillig een groot beroep deden op mijn toch al spaarzame tijd.

Maar alsof het dan zo moeten zijn, hoeveel onvoorziende dingen er ook bij kwamen die er voor zorgden dat mijn tijd hier omvloog, zo ineens krijg je een dikke week extra! Alleen helaas niet met een fijne reden…. Afgelopen woensdag zou mijn terugvlucht zijn maar in plaatst van naar Schiphol te rijden, werd ik linea recta van de huisarts naar de eerste hulp gereden…. Een pijn in mijn buik begon vorige week zondag maar na een bezoek aan een huisarts op Vlieland, bloedprikken en overleg met mijn huisarts, hebben we besloten dat er geen serieuze reden was waarom ik niet terug zou kunnen naar Ethiopië. Maar toen de pijn dinsdag weer terug kwam en in de loop van de nacht erger werd, hebben we besloten op woensdag met de tassen in de auto op weg naar Schiphol nog even snel langs de huisarts te gaan, er vanuit gaande dat die zou bevestigen dat er niets aan de hand was en ik gewoon kon vliegen. Maar dat gebeurde dus niet…. De hele dag hebben we in het ziekenhuis doorgebracht maar gelukkig werd er na helemaal binnenste buiten gekeerd te zijn niets gevonden.

Beetje jammer van de dure onderzoeken en het missen van mijn vlucht maar wetende dat ik nog 5 maanden in Ethiopië moet zijn ben ik liever safe than sorry. Een fijne bijkomstigheid is dat ik me onderhand weer helemaal goed voel en ineens zeeën van tijd heb om nog meer leuke dingen te doen!

Ga nu van het zonnetje genieten!

Liefs, Fonda

https://picasaweb.google.com/109868384852740449876/20110911WaarEenWeekjeNLAlNietGoedVoorIs#

  • 11 September 2011 - 11:07

    Koos:

    Gezellig nog een weekje :)

  • 11 September 2011 - 17:32

    Gwen:

    toch lijkt me het ook niet prettig als de oorzaak onbekend blijft. hopen maar dat het niet terug komt! geniet nog maar even v d rust en het vertrouwde eigen landje. het luxe leventje hier. begaanbare straten bla bla bla enz enz
    liefs van mij

  • 11 September 2011 - 19:54

    Mirjam:

    He bah Fon wat vervelend zeg!
    maaruh houdt dat in dat je heel misschien nog tijd hebt voor een kop thee.... Dan heb ik een excuus om niet een mail te hoeven schrijven maar nog even live wat verhalen te horen ;)
    Ik kan zelfs naar Grijpskerk rijden, want heb tijdelijk wielen ;)
    liefs Mir

  • 12 September 2011 - 11:08

    Mariska:

    Zelfs als je gewoon in Nederland bent komt je nog met een 'goed' verhaal. Fijn dat je helemaal gezond bent verklaard (houden zo!) en geniet nog even van je extra weekje in NL!! xx

  • 12 September 2011 - 14:18

    John:

    Hoi Fonda,

    even een tijdje niks van me laten horen, druk en met heel veel andere dingen bezig, geen excuus. Ben weer helemaal bij na een lekkere vakantie (huisje Frankrijk, heel anders dan treinen van Moskou tot Peking). Geniet nog even lekker van je weekje samen hier en blijf vooral die leuke verhalen schrijven. En ik zal je binnenkort mailen en foto's sturen van het jubileum hier.

    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fonda

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 98260

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 25 April 2012

Werken in Dushanbe, Tadzjikistan

05 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Werken in Gondar, Ethiopië

18 Januari 2014 - 30 November -0001

Werken in Nairobi, Kenia

Landen bezocht: