Blog frequentie - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu Blog frequentie - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van Fonda Ruiter - WaarBenJij.nu

Blog frequentie

Door: Fonda

Blijf op de hoogte en volg Fonda

16 Oktober 2011 | Ethiopië, Gondar

Na dik 8 maanden is mijn leven hier natuurlijk onderhand ook al heel gewoon. Ik kan schrijven over dat Kate sinds twee weken weer terug is, de Australische fysiotherapie docente bij wie ik in huis gegaan ben toen ik in februari in Gondar aan kwam, en dat zij nu bij mij in huis woont voor de hele maand oktober. Dat mijn nostalgische slippers, op mijn eerste buiten-Europa vakantie in Mexico gekocht, na 5 jaar trouwe dienst dan nu toch echt overleden zijn waardoor ik 20 minuten op één blote voet heb moeten lopen tot ik bij het eerste schoenwinkel-hokje kwam. Dat er heel wat nieuwe forenji´s in Gondar gekomen zijn, zelfs een VSO-ster, en dat mijn nieuwe buurmeisje van 33 de gemiddelde leeftijd in haar eentje flink naar beneden haalt. Dat mijn aanvraag voor een fonds van de VSO om een project uit te voeren goed gekeurd is maar dat ik evengoed op dit moment niet heel veel te doen heb omdat ik afhankelijk ben van anderen. Of dat ik voor het eerst sinds ik in Ethiopië ben hard gelopen heb en dat het haast leek alsof ik een wedstrijd liep, zo werd ik aangemoedigd.

Maar aangezien alles zijn draai vindt en ik hier ook maar een gewoon leven leid, heb ik niet elke week meer iets interessants, boeiends of spannends te vertellen. Vandaar dat ik heb besloten mijn blog vanaf nu iets minder vaak te laten verschijnen.

Liefs, Fonda

  • 16 Oktober 2011 - 18:22

    Gooyke@planet.nl:

    Hallo Fonda,
    Mijn complimenten voor al je blognieuws tot nu toe. Wat kun jij leuk schrijven. boeiend, humoristisch, betrokken. Aan het eind van je verblijf heb je zo een boek klaar.Gefeliciteerd met de goedkeuring van je aanvraag.
    Hartelijke groet van Gooyke


  • 16 Oktober 2011 - 21:40

    Mirjam:

    Ik zal de vertrouwde zondag verhaaltjes missen.... Nog een goede reden...

  • 17 Oktober 2011 - 18:36

    Gwen:

    jij vind het heel gewoon, maar voor ons heel bijzonder!!!
    het begint hier al aardig frisjes te worden, terwijl het bij jou nog zomers warm is. ze kennen daar vast geen snowboots, alleen maar idd slippertjes!
    enne take your time, ill wait...........

  • 17 Oktober 2011 - 19:21

    Jos (van Irma):

    En toch blijf ik het hartstikke leuk vinden het wel en wee van jou daar te volgen. En misschien is en beetje rust ook wel goed voor je, want als begin november je moeder komt valt er volgens mij weer heel veel te schrijven. "De avonturen van Jannie in Afrika". Ik denk dat de leescijfers opzienbarend zullen stijgen. Ik verheug me nu al op de mooie verhalen over de doldrieste belevenissen.
    Groeten,
    Jos en Irma natuurlijk


  • 17 Oktober 2011 - 20:11

    Martine:

    Nou daar sluit ik me helemaal bij aan! Ook ik lees nog steeds met heel veel plezier, ver-/bewondering je verhalen. Die voor ons inderdaad wel degelijk heel bijzonder zijn! Dus ik kijk er weer naar uit van je te horen! Liefs Martine

  • 18 Oktober 2011 - 11:44

    Mariska:

    Eens, gewoon lekker blijven schrijven hoor (als je zin en tijd hebt natuurlijk) want wij saaie thuisblijvers lezen ze met veel plezier! :-)

  • 31 Oktober 2011 - 09:47

    Carolien:

    hallo fonda
    bedank wel mooi kaart
    carolien22 november jarig
    groeten van carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fonda

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 98261

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 25 April 2012

Werken in Dushanbe, Tadzjikistan

05 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Werken in Gondar, Ethiopië

18 Januari 2014 - 30 November -0001

Werken in Nairobi, Kenia

Landen bezocht: